İHA
Denizli’nin coğrafi işaret belgeli kebabının ünü, Türkiye sınırlarını aştı. Pamukkale’yi görmek için Uzak Doğu ülkelerinden gelen turistler, 41 yıllık deneyimiyle gelenekse lezzeti yaşatan Dursun Göçenoğlu’nun restoranında meşhur Denizli kebabının tadına baktı.
Denizli kebabının coğrafi işaretli bir ürün olması ve özel tandır pişirme yöntemiyle hazırlanması, onu diğer kebap çeşitlerinden ayırıyor. Uzun yıllara dayanan geleneksel yöntemlerle hazırlanan bu lezzet, ziyaretçilere yöresel bir deneyim sunmanın yanı sıra etin yumuşaklığı ve baharatların uyumuyla da damaklarda unutulmaz bir tat bırakıyor. Denizli’nin tarihi ve doğal güzelliklerini keşfetmek isteyen turistler, şehri ziyaret ettiklerinde Denizli kebabının da tadına bakmadan dönemiyor. Denizli kebabının turistler arasında popülerliğinin artmasıyla birlikte, şehir ekonomisine de önemli bir katkı sağlanıyor. Yerel işletmeler ve kebap ustaları, turistlerin ilgisinden memnuniyet duyarken, Denizli’nin gastronomik mirası uluslararası alanda tanınmasına da katkıda bulunuyor.
41 yıllık kebap ustalığı geçmişiyle Denizli kebabının tanıtımı için mücadele veren Dursun Göçenoğlu, “1982 yılından beri bu mesleğimizi icra ediyoruz. Denizli kebabımız coğrafi işaretli bir ürün ve bunun için mücadele ettik. Nesli tükenen meslekler kategorisine dahil ettik. Gençlerimize bu işi sevdirmek ve dünya çapında tanınmamızı sağlamak istiyoruz. Yurtdışındaki fuarlardaki geri dönüşler pozitif oldu. Çin, Japonya, Tayvan, Kazakistan ve Hong Kong gibi ülkelerde başarılı tanıtımlar yaptık. Hem yerli hem de yabancı müşterilere daha iyi hizmet verebilmek için mekanımızı sürekli yeniliyoruz. Hijyenik ve şık bir ortamda hizmet vermeyi sürdürüyoruz. Denizli kebabını daha da ünlü bir marka haline getirmek için mücadelemiz devam ediyor” dedi.
“Gruplarımız genellikle Uzak Doğu ülkelerinden geliyor”
Dursun Göçenoğlu, Denizli kebabını dünya çapında bir marka haline getirme hedeflerine kararlılıkla devam ettiklerini ve bu eşsiz lezzetin herkese tanıtılması için gayret ettiklerini söyledi. Özellikle Uzak Doğu ülkelerinden gelen ziyaretçilerin ilgisinin giderek arttığını ifade eden Göçenoğlu, son zamanlarda kebaba artan ilgiden memnun olduklarını da sözlerine ekledi. “Bu doğal ürünü tüm dünyaya tanıtmak istiyoruz ve bunu gerçekleştiriyoruz. Gruplarımız genellikle Uzak Doğu ülkelerinden geliyor, özellikle Çin, Güney Kore ve Japonya’dan. Yerli ve yabancı kebap severleri mutlaka işletmemize davet ediyoruz” diye konuştu.
Bir yanıt bırakın